Ajuntament de l'Estany

Hort del SagalÚs i Jardins del MossŔn
L'Estany vista globus 1
L'Estany vista globus 2
Carretera i campanar, nevat
1 2 3 4
  |  Mida text 
  
  |  Castellano

Com tramitar sense desplašaments

Us expliquem pas a pas com podeu tramitar de manera electr˛nica:

* Feu servir el navegador Internet explorer.
* Us recomanem tenir dues finestres obertes. Una per anar seguint les instruccions i una altra per a fer el tràmit.

1. Obtenir una identificaciˇ/signatura electr˛nica.


És una manera de certificar la vostra identitat/signatura mitjançant un ordinador o un altre dispositiu mòbil, de manera segura. Així podreu fer molts dels tràmits disponibles sense haver-vos de desplaçar.

Si el que necessiteu és obtenir la signatura electrònica vàlida (certificat digital) teniu les següents vies per adquirir-la:


Certificats digitals 

 


Hi ha tràmits amb els que n'hi ha prou amb identificar-se. Podeu obtenir la vostra identificació digital a:

 

2. Accedir al web d'e-TRAM


Feu clic per accedir al web per tramitar sense desplaçaments:

Us trobareu amb la següent pàgina:




3. Realitzar un trÓmit

1. Com a exemple, us mostrem com fer una instància genèrica (assegureu-vos de tenir el vostre certificat digital. És un tràmit que requereix de signatura electrònica):



2. En la següent pàgina us trobareu una icona on posa "Empleneu la sol·licitud", hi feu clic. (També dona l'opció d'emplenar sense autenticació, per després imprimir-ho i tramitar-ho presencialment).



3. Llavors us demanaran que accediu amb el vostre certificat digital (signatura electrònica). 




4. Quan s’entra mitjançant el certificat digital (idCAT, DNI, FNMT...), se’ns mostrarà una pantalla amb els certificats que s’han instal·lat prèviament, o que s’han connectat a l’ordinador (USB):



Seleccionant un certificat i acceptant, procedirem a entrar al formulari de tramitació. Les dades principals associades al certificat s’emplenaran automàticament, essent necessari per a la tramitació signar la tramesa amb el mateix certificat.

*Després pot sortir un missatge amb una finestreta: 


Si és així, feu clic aquí per a continuar. En cas contrari, ometre aquest pas.

5. El següent pas és emplenar el formulari amb les vostres dades personals.



6. Després, acabeu d'emplenar les dades de sol·licitud. I podeu adjuntar-hi documents, fent clic a l'enllaç.



7. Se us obrirà una finestreta on us donarà l'opció de seleccionar l'arxiu que voleu adjuntar.



8. Verifiqueu que sigui l'arxiu que voleu i feu "Acceptar". 



9. Un cop adjuntat el document, el podeu eliminar, si així ho voleu.

10. En l'apartat següent, "Informació de la Sol·licitud", podeu donar el vistiplau perquè us enviïn les notificacions relacionades amb el tràmit per correu-e o pel mòbil (per exemple, podeu rebre un missatge confirmant que el tràmit s'ha enviat correctament).

11. Per acabar, doneu a "Continuar".



12. Un cop emplenada la informació del formulari ens mostrarà un pantalla de confirmació de dades, i si fem clic a continuar, ens permetrà validar la informació i modificar les dades si s’escau o enviar la sol·licitud:



13. Caldrà a continuació signar la sol·licitud.

 



*Cal que utilitzeu el mateix certificat amb el qual hagueu realitzat l’autenticació. 

14. Finalment, rebreu la confirmació del tràmit (mitjançant correu electrònic i/o SMS, segons hagueu marcat a la sol·licitud). Disposareu també d’un arxiu PDF amb la còpia autèntica de la tramitació realitzada, signada digitalment i amb informació dels annexos presentats. 

C/ Doctor Vilardell, 1 • 08148 L'Estany • T. 938 303 000 • F. 938 303 251 • NIF P0807800H